3 redenen om een infographic in te zetten voor je bedrijf

Er zijn verschillende manieren om meer aandacht te krijgen voor je bedrijf. Je zet bijvoorbeeld advertenties in op social media, maar je kiest er ook voor om een infographic in te zetten. Woorden zijn soms lastig over te brengen en hier speelt een infographic goed op in. Wat is een infographic precies en hoe zet je deze het beste in voor je bedrijf? Of je nu een beginnende ondernemer bent of al jaren aan de slag, een infographic maken helpt je altijd. Wij vertellen je 3 redenen om een infographic in te zetten voor je bedrijf. 

Wat is een infographic? 

Een infographic is een illustratie of vormgeving waarin informatie over een bepaald onderwerp wordt weergeven. In zo’n illustratie zie je dat eenvoudige en complexe informatie op een leuke manier wordt weergegeven. In een infographic zie je cijfermatige of geografische informatie, maar ook een proces, een ontwikkeling of andere data. 

Een goede infographic is op zichzelf staand een informatiebron, maar versterkt ook een artikel in de informatie. Wat zijn nou de voordelen van een infographic voor jouw bedrijf? 

  1. Geen lange, platte teksten 

Veel bedrijven gebruiken nog steeds veel tekst om informatie door te voeren aan (potentiële) klanten. Echter hebben veel mensen weinig zin om lappen met tekst te lezen. Afbeeldingen en illustraties zijn daarom veel beter, het trekt meer de aandacht. Het is ook leuker om naar te kijken, dus de klant neemt de informatie veel beter in zich op. In plaats van te stuntelen met lange teksten, heb je met een goede infographic alle informatie op één plek en ook nog eens leuk vormgegeven. 

  1. Het is makkelijk te delen 

Een infographic deel je heel gemakkelijk met anderen. Vooral via social media is het delen van een infographic erg populair. Een infographic nodigt je sneller uit om de informatie te lezen, waardoor het ook sneller gedeeld wordt met anderen. In plaats van allerlei verschillende documenten met informatie, krijg je in één keer alle informatie die je nodig hebt. 

  1. Goed voor de SEO 

Een goede infographic geeft de SEO van je bedrijf een grote boost. Doordat het oog van de klant sneller op een infographic valt dan op een lap tekst, blijft de klant ook sneller hangen. Ook het punt wat we hiervoor besproken, het delen van een infographic, is goed voor de SEO. 

Kortom, infographics zien er niet alleen leuk uit, ze hebben ook nog eens een positief effect op je bedrijf en je (potentiële) klanten.