3 redenen om voor direct mailing per post te kiezen

Met direct mail wordt een marketinginstrument bedoeld waarmee men op een zeer persoonlijke wijze contact kan leggen met de doelgroep. Meestal gebeurt dit in de vorm van een poststuk. Het is een geschreven, op naam gestelde boodschap die dus per post wordt verzonden. Heel veel bedrijven, maar ook non-profit organisaties maken hier gebruik van om de doelgroep beter aan te spreken. Direct mailing drukken en verzenden is dus enorm populair. Maar waarom eigenlijk? Welke voordelen levert het op? In dit artikel zetten we drie redenen op een rij om voor direct mailing per post te kiezen. 

  1. Tal van verschillende mogelijkheden 


Met direct mailing hoef je jouw creativiteit zeker niet in de koelkast te zetten. Je krijgt alle ruimte om deze de vrije loop te laten. Vrijwel alles valt namelijk onder direct mailing. Zolang dit maar geadresseerd is en per post wordt verstuurd. Hierdoor kun je de boodschap geheel naar eigen wens aanpassen en maak je de boodschap stukken persoonlijker voor de ontvanger. 

Doordat er met direct mailing heel veel mogelijk is, zien we ook dat mensen het soms lastig vinden om knopen door te hakken. Want hoe weet je of je de juiste keuze maakt? Hoe vind je adressen? Waar moet een ontwerp aan voldoen? Daarom kan het geen kwaad om in dit proces een deskundige in te schakelen. Denk bijvoorbeeld aan de specialisten bij Mail Success. Zij kunnen dit gehele proces uit handen nemen, zodat jij enkel nog hoeft te genieten van het resultaat en zeker weet dat dit effect zal hebben. 

  1. Meetbaar 

Fysieke marketinginstrumenten zijn niet altijd even goed meetbaar. Als je een grote poster langs de weg laat hangen, dan heb je geen idee hoeveel mensen dit overhaalt om jouw bedrijf een kans te geven. Het effect van direct mailing kan echter wel heel goed meetbaar zijn. Dit kun je zelf realiseren door het ontwerp op de juiste manier aan te passen. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een kortingscode. Als men deze invult op jouw website, ontvangen ze niet alleen korting, maar zie jij ook hoeveel mensen deze ontvangen hebben en hier daadwerkelijk iets mee zijn gaan bestellen. Hiermee kun je eenvoudig de effectiviteit van dit marketingmiddel meten. 

  1. Persoonlijk 


Misschien wel het grootste voordeel van direct mailing is dat het erg persoonlijk is. Het is een goede manier om je (vaste) doelgroep op de juiste manier aan te spreken. In de huidige tijd zijn nog maar weinig marketinginstrumenten persoonlijk. Denk alleen maar aan de talloze digitale advertenties die mensen dagelijks wegklikken op het wijde web. Meestal gebeurt dit vluchtig en zien ze niet eens meer waar er mee wordt geadverteerd. Het wordt als vervelend beschouwd en het weet de aandacht niet te trekken. Een fysieke boodschap levert veel meer op. Dit is iets waar men niet onderuit kan. Iets wat niet vluchtig weggeklikt kan worden en waarmee je echt de aandacht weet te trekken. Dat is direct de grootste kracht van direct mailing per post.