Het klinkt zo simpel: online leads genereren! Je zet een website op, voegt content toe en wacht af tot de eerste bezoekers zich melden. Vaak wordt al snel duidelijk dat een bezoeker nog geen klant is. Verre van zelfs! Een bezoeker moet worden aangezet tot het uitvoeren van een handeling, waarvan het kopen van een product een voorbeeld is. Er zijn verschillende manieren waarop je het aantal online leads vergroot. Dit artikel geeft je vijf tips!
#1: bepaal de CTA voor iedere pagina van je website
Online meer leads genereren start met het bepalen van de CTA voor iedere pagina van je website. Gebruik nooit meerdere CTA’s per pagina. Dit maakt het voor bezoekers onduidelijk wat er verwacht wordt. Een CTA button moet opvallen en op de juiste plek op pagina’s gebruikt worden.
#2: wees vindbaar op de juiste zoekwoorden
Zorg dat bezoekers middels de juiste zoekwoorden op je website terechtkomen. Dit is niet eenvoudig! Voer een uitgebreid zoekwoordenonderzoek uit, om vast te stellen welke zoekwoorden voor jou relevant zijn.
#3: investeer in kanalen op sociale media
Online leads genereer je onder meer via je sociale kanalen. Op Facebook of bijvoorbeeld Instagram vergroot je de interactie. Het maakt dat ook vrienden en familie van je bestaande klantenkring je producten voorbij zien komen.
#4: bind bezoekers met een nieuwsbrief
Een klant kiest een volgende keer net zo makkelijk voor een andere partij. Zorg er om deze reden voor dat een klant zich aan je bedrijf bindt. Dit doe je bijvoorbeeld door de klant een nieuwsbrief aan te bieden.
#5: laat je helpen door een professional
Het is niet eenvoudig om je conversie ratio te blijven optimaliseren. Er zijn verschillende partijen gespecialiseerd in conversie optimalisatie. Laat je door deze partijen helpen om een volgende stap te zetten met je website. Informeer eens naar de mogelijkheden bij Marco Bouman om de conversie van je website te laten optimaliseren voor meer online leads!