webshop met een CRM koppelen

Waarom je webshop met een CRM-systeem moet koppelen

Een koppeling maken van je webshop met een CRM-systeem zoals Microsoft Dynamics 365 is een goed idee om over na te denken. Zo kan het je helpen om je klanten beter te leren kennen en te helpen. Zodoende kun je de loyaliteit en klanttevredenheid verhogen. Ook helpt een CRM-systeem met inactieve klanten opnieuw te activeren. Uiteraard zijn er meer redenen waarom je een webshop wilt koppelen aan een CRM-systeem en deze redenen zijn als volgt. 

Het herkennen van koopgedrag

Maak je gebruik van een CRM-systeem, dan kun je heel makkelijk het koopgedrag van je klanten herkennen en daar optimaal op inspelen. Bestelt een klant bijvoorbeeld elke maand koffie, dan merk je zoiets op. Zo kun je dan elke maand een voorstel uitbrengen om met een simpele klik vanaf de mail de koffie opnieuw te bestellen. De ene keer kan dat vergezeld worden met een leuke korting en de andere keer kan dat een leuke extra zijn. Hiermee verhoog je de loyaliteit van de klant.

Het snel en persoonlijk helpen van je klanten

Onderzoeken tonen aan dat klanten persoonlijke service belangrijker vinden dan snellere service. Dat kan nog weleens mislopen als je webshop aan het groeien is. Groeit je klantenbestand, dan zal het vaak moeilijker worden om je klanten persoonlijk te leren kennen. Heeft een klant bijvoorbeeld een vraag over een gekochte wasmachine? Zonder een centraal systeem kan de vraag moeilijk te verwerken zijn en zal de klant zelf ook nog allerlei informatie moeten toevoegen om zijn of haar vraag beantwoord te zien krijgen. Door gebruik te maken van een CRM-systeem heb je alle gegeven gelijk bij de hand en kun je de klant gelijk helpen. Verwerkingstijd neemt af en de klanttevredenheid stijgt.

Het verhogen van de klanttevredenheid

Klanten vinden dingen belangrijker dan de producten, zoals zichzelf. Daarom scoort een persoonlijke aanpak altijd beter. Wat te denken van een verjaardagskaartje met een interessante korting? Of bijvoorbeeld een leuke korting voor de zoveelste aankoop? Klanten zijn zich ervan bewust dat dit geautomatiseerd is, maar ze zullen wel veel waardering tonen voor dit soort acties. Op z’n minst zullen ze je website bezoeken en zodoende zal je de klanttevredenheid verhogen.